Ondernemers aan het woord – Purly Fashion

ww logo oranje

6 vragen aan…

Welke impact heeft de Covid-19 crisis gehad op jou,  jouw gezin  en je onderneming?

De impact was in het begin héél groot, vooral naar het bang zijn om besmet te raken. Vandaar dat wij besloten hadden reeds 1 dag vroeger de deuren toe te doen. Enia heeft reeds 2 x een zware longontsteking gehad en is daardoor dus risicopatiënt. Ikzelf heb Crohn, astma en reeds een longoedeem gehad, dus zeker ook een risicopatiënt. Op ons gezin had het impact omdat we bang waren van elkaar en om elkaar te besmetten. Onze ondernemingen vielen op 1 dag terug naar omzet, juist op het begin van onze opendeurdagen, normaal een schitterende periode en perfect om erna een heleboel facturen nog te betalen. Helaas …. dan nog eens de Paasvakantie niets, geen communies, geen moederdag… ik moet het niet vertellen waarschijnlijk hoe verschrikkelijk dit is. Nu het belangrijkste is en blijft onze gezondheid, we kunnen weer volle bak werken nu.

Wat was een persoonlijk hoogtepunt voor jullie zaak?

11 mei, het terug mogen open doen van onze winkels PURLY en BRONXX. Dit na bijna twee maanden gesloten te zijn geweest.

Wat was een persoonlijk dieptepunt voor jullie zaak?

14 maart, het verplicht sluiten van onze winkels en dan te horen krijgen dat het voor een ganse tijd gaat zijn.

Hoe heb jij je diensten of bedrijfsvoering aangepast aan de Covid-19 maatregelen?

Wij zijn dagelijks uren bezig geweest via Facebook, Instagram en onze webshop zodat de mensen ons niet zouden vergeten. Daarnaast hebben we elke week de winkel volledig gepoetst aan de buitenkant, om de 14 dagen nieuwe etalages geplaatst, rond gereden naar de klanten met kledij om thuis te laten passen, rond gereden met cadeaubons, enzovoort. Ik merk dat de mensen gezien en gevoeld hebben wat we achter de schermen deden en hoeveel energie we erin gestoken hebben.

Hoe ziet de toekomst er voor jullie uit? Zijn er al dingen die gepland staan?

Zoveel mogelijk werken, ook op afspraak en proberen een deel van het geleden verlies te recuperen. Maar de schrik zit onder de mensen en velen zijn ook niet zeker van werkgelegenheid binnen een aantal maanden. Het wordt afwachten denk ik, en de mensen op hun gemak proberen stellen dat het veilig is en we alle normen respecteren en hanteren, zelfs véél meer dan wat wettelijk verwacht wordt van ons.

Welke initiatieven van Stad Waregem of ‘Winkelen in Waregem’ hebben jullie het meest geholpen? Welke impact had dit op jou en welk initiatief zou jouw zaak nog meer vooruit helpen?

Het initiatief van de Waregem bons die gaan verdeeld worden per gezin is SCHITTEREND, want deze worden bij de Waregemse handelaars gespendeerd, dus dat zou zeker nog eens mogen half augustus (hihi). Niet te vergeten dat de Braderie, Waregem Koerse en de Jaarmarkt wegvallen. Dit zijn heuse topdagen die wij kwijt gaan zijn en die een enorme impact gaan hebben op de Waregemse economie. Het initiatief ‘Winkelen in Wargem’ is ook top en kan ons hopelijk een pak vooruit helpen om de mensen wakker te schudden dat er veilig kan gewinkeld worden (tijdens de normale openingsuren of op afspraak indien ze dat wensen).

Wat onze zaak nog extra vooruit kan helpen is reclame rond de winkels in Waregem via Facebook en Instagram, maar nogmaals… het is een moeilijk te vatten iets en we moeten er samen door om er samen sterker uit te komen.

“Always look on the bright side of life”, een positieve kijk en dankzij het vele harde werk gaat het hopelijk lukken.

 

PS. Binnenkort worden 10 lokale geschenkmanden verloot onder de inschrijvingen van het charter #IKKOOPINWAREGEM. Purly Fashion en Bronxx schonken hiervoor met plezier ook enkele waardebonnen. Bedankt Ann en Enia!

Purly Fashion

Komende activiteiten

ww logo oranje
logo winkelen in waregem

Koopzondagen

Check hier op welke zondagen de handelaars hun deuren voor u opendoen

MEER INFO

Nieuw in Waregem

ww logo oranje
Nieuwspagina

Winkelen in waregem op instagram

ww logo oranje

Contacteer ons

ww logo oranje