Ondernemers aan het woord – Pearle Opticiens

ww logo oranje

6 vragen aan…

Welke impact heeft de Covid-19 crisis gehad op jou,  jouw gezin  en je onderneming?

We moesten verplicht sluiten en ons personeel technisch werkloos plaatsen. Daardoor viel ook onze kwalitatieve dienstverlening naar klanten toe, op de manier zoals ze van ons gewoon zijn, weg. De Covid-19 crisis zal duidelijk zijn invloed hebben op manier van werken voor en na de crisis. Ook financieel heeft dit een grote impact op zowel de werkgever als personeel. Geluk dat de overheid een sterk gewaardeerde hulp geboden heeft, zoals premies en economische werkloosheid voor personeel.

Wat was een persoonlijk hoogtepunt voor jullie zaak?

Het terug mogen openen op 11 mei! Weliswaar met aangepaste maatregelen. Een break is voor even goed om te reflecteren en aantal dingen op een andere manier te bekijken en benaderen om dit na heropening te kunnen toepassen.

Wat was een persoonlijk dieptepunt voor jullie zaak?

De verplichte sluiting en volledige lockdown van winkelen & horeca. De dienstverlening en contact toe met klant zijn voor ons nog altijd prioritair en dit konden we niet meer doen.

Hoe heb jij je diensten of bedrijfsvoering aangepast aan de Covid-19 maatregelen?

We hebben de winkel volledig aangepast aan de “anderhalve meter”-economie met veel ontsmetting, plexiwanden, etc…  De klant op een veilige en gezonde manier ontvangen is nu prioritair. We werken nu ook meer op afspraak, ook buiten normale openingsuren & dagen.

Hoe ziet de toekomst er voor jullie uit? Zijn er al dingen die gepland staan?

We evalueren week na week sinds de heropening en passen aan waar nodig. De eerste weken zijn sterk positief en geven een signaal dat de klant de fysieke winkel niet vergeet en nog altijd graag komt shoppen na de onlineshopping tijdens de verplichte sluiting. Advies, service, vriendelijkheid zijn sleutelwoorden die nog altijd geapprecieerd worden! Afhankelijk van de evolutie van het onderdrukken van dit virus zien we de toekomst positief in. Er zijn nu al een aantal investeringen versneld gebeurd die anders later zouden plaatsenvinden zoals een opthicam en automatische phoropters om op veilige afstand met de klant te kunnen werken.

Maar de toekomst is sterk afhankelijk van het indijken van dit Covid-19 virus.

Welke initiatieven van Stad Waregem of ‘Winkelen in Waregem’ hebben jullie het meest geholpen? Welke impact had dit op jou en welk initiatief zou jouw zaak nog meer vooruit helpen?

De Stad Waregem heeft zeer sterk en positief gereageerd op deze crisis door kordaat op te treden en beslissingen te nemen voor de veilige toekomst. De wekelijkse brieven naar burgers en ondernemers toe zijn een goed voorbeeld. We werden alert op de hoogte gehouden. Ook de beslissing omtrent uitdelen van Waregembons aan iedere Waregemse bewoner om zo de lokale economie te ondesteunen, het plaatsen van wegborden met nadruk op het winkelen in Waregem, de premie voor ondernemers, het bewegwijzeren van straten en zaterdagmarkt in zijn aangepaste versie zijn  allemaal nodig om de mensen veilig te laten winkelen in Waregem. Ook het pakket met stickers, affiches en richtlingen i.s.m. Unizo en “Winkelen in Waregem” werd gewaardeerd. Nu is er ook al een afspraak met horeca om ondersteuning en veilige opening te garanderen.

Kortom, positieve en steunende maatregelen door onze Waregemse overheid en samenwerking met ondernemende verenigingen Unizo en Winkelen in Waregem. Ze zijn nu reeds aan het puzzelen aan de toekomst afhankelijk van de evolutie van dit Covid-19 virus.

Pearle

Komende activiteiten

ww logo oranje
logo winkelen in waregem

Koopzondagen

Check hier op welke zondagen de handelaars hun deuren voor u opendoen

MEER INFO

Nieuw in Waregem

ww logo oranje
Nieuwspagina

Winkelen in waregem op instagram

ww logo oranje

Contacteer ons

ww logo oranje