Ondernemers aan het woord – Berenice

ww logo oranje

6 vragen aan…

Welke impact heeft de Covid-19 crisis gehad op jou,  jouw gezin  en je onderneming?

Wezenloos… Van de ene op de andere dag werden we verplicht om te sluiten, iedereen voelde zich zeer onzeker. Gedurende 2 maanden hebben we geklust dat het een lieve lust was. Waar we in het verleden niet toekwamen, daar hadden we nu plots wel tijd voor. Dat bracht dan wel een zekere rust met zich mee. De verkoop in de eerste weken na de heropstart was zeer goed, hoe dat verder zal evolueren is nog maar de vraag. Stilletjes aan komt het ‘Fun’ shoppen wel terug. Klanten kwamen de eerste weken “iets” kopen. Gelukkig nemen ze vaak nog iets meer mee dan wat ze oorspronkelijk kwamen halen. Waar er vroeger als “small talk” over het weer werd gesproken, gaat het nu over “Corona”. Het is iets dat dus sterk leeft bij de mensen.

Wat was een persoonlijk hoogtepunt voor jullie zaak?

Het was een heerlijk gevoel om te weten dat onze klanten ons niet vergeten waren! Met mondjesmaat werden we tijdens onze lockdown door onze klanten gecontacteerd. Bestellingen werden thuis gebracht of afgehaald. Ook nu na de heropstart komen de klanten bewust bij ons kopen en dat doet enorm deugd!

Wat was een persoonlijk dieptepunt voor jullie zaak?

De onzekerheid bij de heropstart. We vroegen ons af “Doen we voldoende om onszelf en onze klanten te beschermen?”. De eerste week van de heropstart had ik persoonlijk, bijna smetvrees. Nu is dat al wat genormaliseerd. Niets is zo slecht dat er ook niks positiefs aan is, ook al moet je soms hard zoeken! Klanten hebben nu meer geduld en zijn bereid om hun beurt af te wachten.

Hoe heb jij je diensten of bedrijfsvoering aangepast aan de Covid-19 maatregelen?

Er staan handgels in de winkel, we hebben onze toonbank breder gemaakt, er is een looprichting voorzien en we dragen een mondmasker. De meeste klanten begrijpen echter nog niet het nut van een mondmasker.

Hoe ziet de toekomst er voor jullie uit? Zijn er al dingen die gepland staan?

Op dit moment is het koffiedik kijken.  We zijn ervan overtuigd dat er een tweede golf komt.  Maar ik vrees dat we ons daarop niet aan het voorbereiden zijn.  Wat vroeger was, komt niet meer terug.   Daarom is het noodzakelijk om de evolutie op de voet te volgen en bij te sturen waar nodig.

Welke initiatieven van Stad Waregem of ‘Winkelen in Waregem’ hebben jullie het meest geholpen? Welke impact had dit op jou en welk initiatief zou jouw zaak nog meer vooruit helpen?

De stickers die verdeeld werden i.s.m. Unizo en “Winkelen in Waregem” in het pakket samen met de affiches en richtlijnen hebben ons echt ondersteund.  Deze bollen keren overal terug en zijn voor de klant een goede herkenning. De Waregembons die de inwoners gekregen hebben zijn voor ons echt een “zegen”.  De klanten gebruiken deze om zichzelf een extraatje te gunnen.

Berenice

Komende activiteiten

ww logo oranje
logo winkelen in waregem

Koopzondagen

Check hier op welke zondagen de handelaars hun deuren voor u opendoen

MEER INFO

Nieuw in Waregem

ww logo oranje
Nieuwspagina

Winkelen in waregem op instagram

ww logo oranje

Contacteer ons

ww logo oranje