Ondernemers aan het woord – Bakkerietje

ww logo oranje

6 vragen aan…

Welke impact heeft de Covid-19 crisis gehad op jou,  jouw gezin  en je onderneming?

De impact van de Covid-19 crisis was voor onze onderneming en ons gezin aanzienlijk groot. Voor ons gezin kwamen plots drie inkomens onder druk te staan vermits we samen met onze dochter de zaak runnen. Om de veiligheid en gezondheid van ons personeel, onszelf en onze klanten te garanderen hebben we aanvankelijk de winkel tijdelijk gesloten. Tijdens de lockdown viel ook een groot deel van ons cliënteel weg. De scholen werden gesloten en de bedrijven werkten grotendeels van thuis. Naarmate de coronamaatregelen versoepelen komt de winkel stelselmatig weer op gang.

Wat was een persoonlijk hoogtepunt voor jullie zaak?

De verhuis van onze winkel naar een nieuw pand – dichter bij de markt gelegen, gaf onze winkel een boost. Wanneer onze dochter besloot om ook in de zaak te stappen zijn we als ouders natuurlijk enorm fier.  Het is altijd leuk de jonge generatie een nieuwe input te zien leveren. Het concept van onze slaatjes bleek een schot in de roos.

Wat was een persoonlijk dieptepunt voor jullie zaak?

Op een bepaald moment was er een enorme leegloop van Het Pand. Het aantal passanten daalde drastisch. Dit heeft vooral de doorslag gegeven om te verhuizen naar een gebouw die meer naar voor gelegen is.

Hoe heb jij je diensten of bedrijfsvoering aangepast aan de Covid-19 maatregelen?

In eerste instantie hebben we gezorgd voor plexiglas en beschermingsmateriaal. We hebben ook ontsmettingsproducten ter beschikking gesteld aan onze klanten. De algemene regels hangen uit aan de inkom en we hebben het aantal klanten beperkt tot een maximum van 3. We hebben gebruik gemaakt van de leuke bollen die we ter beschikking gekregen hebben om onze winkel op te delen in drie vlakken. Een beperking van drie klanten heeft tot gevolg dat we slechts met drie verkopers op hetzelfde moment kunnen verkopen. In normale omstandigheden staan we onder de middag met vijf werkkrachten. Met onze online bestelmogelijkheid vangen we dit probleem voor een groot deel op. Het is ook nog wat wennen voor ons en voor onze klanten dat onze glimlach verborgen zit achter een masker.

Hoe ziet de toekomst er voor jullie uit? Zijn er al dingen die gepland staan?

De toekomst ziet er voor ons nog best spannend uit. Als deze crisis ons al slapeloze nachten bezorgde, staat er in het najaar de renovatie van Het Pand op het programma. Voor ons betekent dit een verhuis van wellicht een periode rond 2 jaar.  We hopen dat op dat moment de Corona crisis reeds onder controle is. Zo niet wordt het nog een moeilijk in te schatten toekomst.

Welke initiatieven van Stad Waregem of ‘Winkelen in Waregem’ hebben jullie het meest geholpen? Welke impact had dit op jou en welk initiatief zou jouw zaak nog meer vooruit helpen?

Het steunpakket van folders en stickers is zeker een goed initiatief. Ik vind het vooral positief dat het in alle winkels in Waregem wordt gebruikt. Dit geeft herkenning van de regels. Bollen zijn de plaatsen waar je als klant het veiligst in de winkel staat. Het opschorten van parkeergeld tijdens de lockdown periode was ook zeker een goed initiatief. De klant kon dicht bij de winkel parkeren en zijn verplaatsing daarom kort houden.

Bakkerietje

Komende activiteiten

ww logo oranje
logo winkelen in waregem

Koopzondagen

Check hier op welke zondagen de handelaars hun deuren voor u opendoen

MEER INFO

Nieuw in Waregem

ww logo oranje
Nieuwspagina

Winkelen in waregem op instagram

ww logo oranje

Contacteer ons

ww logo oranje